Monday, September 8, 2008

BANJIR @ BAH


Assalamualaikum...


hemmm sejak dua tiga hari ni aku asyik dapat panggilan dan masej daripada kengkawan aku je...


nak tau apa yang depa tanya hmmm "yan (nama panggilan aku kat kolej dulu) kampung hang kena banjir tak" hmmm orang yang pertama tanya aku nu dok singapore nu nama dia Daya, terima kasih ya daya...


Dan adala beberapa lagi kengkawan aku yang bertanya tentang kampung aku tengelam ka tak, yang terakhir tanya aku ni si amirol my best pren dok dekat je a.star baru je tanya rumah aku tenggelam ka tak... hmmm


sebenarnya rumah keluarga aku kat kg ulu sedaka yan kedah aku je kerja kat langkawi hmmm tak sabar nak balik kampung kamis ni...


alhamdulillah la kampung aku selamat dan tak ditimpa banjir , mungkin rumah akau tengah sawah so payah la nak banjir... tapi kampung-kampung yang berhampiran kampung aku dah tenggelam seperti kampung teroi, batu 22 guaq dan lain-lain lagi, hmmm kampung-kampung yang tenggelam tu kampung depa dekat kaki gunung jerai sebab tu mudah banjir...


apa-apa pun sama-samalah kita doakan semoga air banjir akan surut 2 atau 3 hari lagi supaya kemeriahan hari raya yang akan kunjung tiba di sambut dengan gembira di rumah masing-masing bukannya di pusat-pusat pemindahan banjir...


hmmm klu kat kedah kami panggil banji dengan nama bah...


oklah kepada kengkawan yang ambil berat tentang aku dan yang masej aku serta call aku, aku nak ucapkan terima kasih aku sangat menghargai ada kawan-kawan macam hempa semua.


2 comments:

tasekM said...

hang ni kan... saja nk uji iman... belakang kelabu tulisan hitam... naik juling aku tak dak... he he...

lawatan balas

Faizal@poyan said...

to tasikmerah..

hehehe saja je tukar-tukar nak tgk sesuai ka dak.. ternyata tak sesuai..

so saya dah tukar warna dah..

thanks atas kunjungan balas anda