Monday, February 23, 2009

MEMUJUK

Assalamualaikum...

Dalam hidup ini, banyak juga aku kenal dgn bermacam-macam jenis kawan-kawan,

Ada jenis kengkawan aku yang bersifat positif, seperti ada yang warak (alim) bukan alim-alim kuching tau tapi memang alim la klu masa study dulu org macam ni di panggil "syadid", ada yang memahami, ada yang pandai memujuk, ada yang sentiasa bersama aku tak kira time susah atau pun senang atau tima suka atau time duka.

Dan ada juga jenis kengkawan yang bersifat negatif, seperti ada yang ego, ada yang berbangga diri, ada yang suka membuatkan aku terasa ( hehehe almaklum la aku ni cepat terasa), ada yang suka memaksa untuk dengar cakap dia ja...

Sebenarnya aku nak cerita bab memujuk, selalunya org kata klu perempuan merajuk cukup payah lelaki nak pujuk, ada yang kata lelaki ni ego, ntah la tak semua lelaki ego, perempuan pun ada juga egonya..

Bagi aku, aku rasa aku ni bukan jenis kaki memujuk tapi kaki merajuk huhuhuhu tetapi klu kesalahan tu berpunca daripada aku, aku akan berusaha untuk meminta maaf beberapa kali tapi klu masih tak dimaafkan , ada aku kesah huhuhu (tak baik kata mcm tu), yang penting diri sendiri dah memohon maaf terima maaf atau tak terima terserah....

Sesekali aku cuba nak jadi mcm sahabat aku, pandai dia memujuk dan tahu ja bila kawan-kawan dia ada masalah, tapi setiap manusia tu bukan serupa...

oklah kesimpulannya lelaki ni sebenarnya boleh memujuk tetapi cara pujukkan lelaki dan perempuan berbeza, cara memujuk lelaki hanya meminta maaf sahaja, klu selepas dia minta maaf pun masih merajuk lagi lelaki tak leh nak buat apa dah kecuali klu dah sah suami isteri, si suami ada cara lain untuk memujuk isteri emmmm

Untuk tambahan lelaki pun ada merajuk tapi merajuk lelaki n perempuan bebeza, jgn hairan ya klu pasangan lelaki anda pun kuat merajuk, sebab tu aku masih tercari-cari pasangan yang pandai memujuk aku tak kala aku merajuk, hehehehe baru seimbang rumah tangga bila dia merajuk aku pujuk, bila aku sentap dia pulak yang memujuk, klu dua-dua tak pandai memujuk haru biru lah rumah tangga tu..

Oklah pesanan untuk diri sendiri n kengkawan sekalian, jgn la kuat merajuk nanti menjejaskan kesihatan...


19 comments:

anap_ilmi said...

aku kawan pe?kikiki

Princess Liyana said...

HI HI HI..yana suka merajuk..cmne? ;P

Faizal@poyan said...

salam anap..

hg ni aku tak jumpa lagi jenis kawan yang mcmna tapi untuk pengetahuan hg, hg tetapi dekat di hati aku, cuma aku terkilan dah tak leh selalu msj hg pasai MURAHHHH...

Faizal@poyan said...

to yana

yana, pada pandangan saya yana bukan suka merajuk, klu nak merajuk pun mesti yang betul-betul membautkan hati yana terguris..

Anonymous said...

em...

Princess Liyana said...

hehe kadang2 saje je mengada3. haha..nak kan perhatian ;P

Farah Aminuddin said...

yelah. kawan lain. sahabat lain. i wish i have many sahabats dunia akhirat.hrm

merajuk boleh. tp jgn melampau. nnt org menyampah.haha

Faizal@poyan said...

to manje...

tak apa saya bersalah..

to yana

kekadang mengada2 tulah yang akan membuatkan sesuatu hubungan tu terputus...fikir-fikirkan

to farah..

saya pun ada gak sahabat dunia akhirat...

emmm betul betul betul...

en_me said...

aper kelass nak pujuk pujuk ghitewww.. uhuhu

Faizal@poyan said...

to me

hehehe kena tgk keadaan gak nak pujuk memujuk ni

NoRmY said...

thanks 4 da comment...=)

Faizal@poyan said...

to normy..

ok sama-sama

iKHMAR said...

Salam persahabatan!!!

Abang Besar said...

cyber friend.. normal laa tuh..

ijechan said...

salam kenal gak. =)

hmm.. setuju sangat ng farah. merajuk yang bese2 ok la. tapi kalau menggedik merajuk, jenuh orang nak pujuk.

Faizal@poyan said...

to ikhmar

salam persahabatan juga..

to abg azam..

emm trm ksh pasai masih dok bc lagi blog saya..
kawan cyber n kwn kenal face to face tak sama tanggapankan..

tapi rasanya kwn cyber saya semua ok

to ijechan

trm ksh..

emm betul betul betul

Princess Liyana said...

alaahai..tkdela seryes smpai gitu bro..

en_me said...

majuk majuk ghitewww..

Faizal@poyan said...

to yana..

emmm takpa takpa takpa

to me

emm perluuu kaaa ..