Wednesday, March 11, 2009

HINDI


Assalamualaikum..


Hmmm hari ni aku nak cerita tentang kegemaran aku, aku paling suka dengar lagu hindustan, boleh di katakan setiap malam sebelum t
idor telingga aku mesti dengar lagu hindustan..

Macam ni ceritanya, mula-mula yang bolehkan aku ja
tuh cinta dengan lagu hindustan ni masa aku tingkatan 3, masa tu aku nonton cite "karan arjun" mula sejak tu aku dah mula minat dengan lagu-lagu hindustan..

Sejak aku tinggkatan 3 sampailah sekarang ni, aku masih mengikuti THR Hindi Power setiap malam, masa dulu-dulu DJ segmen tu Andi Hakim, sekarang ni DJ Gina, THR Hindi Power ni bermula jam 8.00 malam sampai 12.00 tgh malam semuanya lagu hindustan lama dan baru, aku dengar satu dua lagu je lepastu aku tidor, aku minat dengar lagu-lagu hindustan yang baru je yang lama aku tak minat..

THR Hindi Power ni masa aku tingkatan 4 dia di keudara sebelah pagi, waktu malam tak ada, so setiap kali waktu rehat, aku akan naik kat pejabat sekolah aku untuk dengar hindi power, masa tu aku rapat dengan kerani, kerani tu pun minat hindi power so waktu rehat aku di habiskan di pejabat sekolah..selepas tu hindi power di keudarakan sebelah malam kembali..

Sanggup beli waklman semata-mata nak dengar lagu hindustan melalulu radio THR, masa aku dok asrama tingkatan 5 dulu... sambil baca buku tel
inga aku sambil dgr lagu hindustan..

Masa study kat KUIS dulu sama juga dgr radio THR Hindi Power dgn waklman, lepastu baru aku beli HP Nokia yang ada radio, sampai kawan-kawan aku panggil aku mat hindustan la kat aku..

Masa keja lak staff aku cukup marah bila aku buka lagu hindustan, ntah la kat depa pada aku sedap ja dgr lagu hindustan ni, tapi depa tak suka,


Lagu yang paling aku suka dari filem "hum apke hai koun" nyanyian Lata Mangeshkar, banyak-banyak penyanyi hindustan aku paling suka dengar nyanyian Lata mangeshkar ni, tapi lagu-lagu nyanyian dia yang baru la, Lata ni dah berumur 80 tahun tapi suara masih sedap, lagi satu dia tak pernah kahwin, aku teringin sangat nak jumpa dia (berduet dgn dia) hehehe, lagi sorang aku suka dengar nyanyian adik Lata nama adik dia Asha bhosle...suara depa ni seakan-akan sama..kat bawah ni gambar Lata gi..


Penyanyi lelaki aku suka dengar nyanyian U
dit Narayan, sebabnya dia boleh tukar-tukarkan bunyi suara dia, contohnya klu lagu tu di maimingkan oleh Shah Rukh Khan udit akan nyanyi lagu tu seolah-oleh suara Shah Rukh Khan dan klu Salman Khan yang maiming pulak udit akan nyanyi seolah-olah suara Salman, ... penyanyi Malaysia boleh ka..

Emm dengar lagu hindustan memang kegemaran aku, klu bawa kereta malam-malam sambil dengar lagu hindustan InsyaAllah tak ngantok..yg best lagi lagu hindustan yang aku boleh nyanyi dan yang aku dah hafal lagi best sambil dengar sambil nyanyi.. huhuhu bila la boleh berduet dgn mak cik lata ni

Aku suka dengar lagu hindustan ja kalau movie aku kurang.. paling best citer "Kabhi Kushi Kabhi Gham" hampir-hampir nitiskan air mata gak la movie tu..

Oklah sekadar halwa telinga ja tak lebih daripada tu.. selain lagu hindi aku suka dengar lagu Korea dan lagu Arobb..

Hairan walaupun tak paham sepatah apa pun lagu tu aku tetap suka dengar, lagi satu muzik hindustan best, ada tabla bunyi sedap



3 comments:

Insyirah said...

Hindustan??!! Ouh No!!

Ya ALLAH...saya boleh pengsan 10hari 10malam. sgt² tidak boleh nak masuk dgn citer² Hindustan sejak azali lagi.

kalau sapa tgk citer Hindustan kat umah tu, saya boleh jadi migrain! haha...

Faizal@poyan said...

to AlamNasyrah

emmm setiap manusia Allah ciptakan pelbagai perbezaan perasaan dan kemahuan..

emmm klu jd migrain saya penat laaa..

emmm best apa lagu hindustan..

Zahidah Idah said...

alaaa bestnye dpt dgr hindi power.
kite dh x leh dgr laa
frekuensi lama dah xleh
johor dh xde hindi power ea??
tw x ape2 psl 2?
klu tw frekuensi hindi power kat johor bgtw ea