Monday, March 30, 2009

SAKIT KAKI


Assalamualaikum

Apa khabar semua kengkawan ku sayang hehehe, Khabarnya aku hari ini tak berapa ok, tak tahu la kenapa, bangun je pagi tadi rasa nak jalan tak boleh terhencut2 ja bila berjalan...

Dalam bulan ni 2 kali aku jadi macam tu, bila bangun pagi sakit kaki rasa macam kaki aku terseliuh je.. kali pertama dulu sekejap je lepas mandi terus sapu minyak panas, urut sikit dah ok tapi jln masih terhencut-hencut juga.

Pagi ni aku rasa lagi teruk, lepas sapu minyak panas dan urut pun ,masih rasa sakit, sebenarnya petang semalam lagi aku dah rasa sakit, tapi tak la seteruk pagi ni, dalam rasa sakit tu sempat lagi aku gi joging panjat bukit kat LISRAM langkawi, 3 kilometer awal aku joging 7 kilometer lagi aku jalan je, yang 7 kilometer tu daki bukit, tak terdayanya aku nak joging daki bukit, bejalan pun dah penat sampaikan bernafas melalui mulut bukan lagi melalui hidung..

Aku rasa aku sakit kaki ni bukan sebab joging tu, tapi mungkin sebab urat kaki kot, aduh teringat masa ada nek ( nenek kepada mak aku kiranya moyang aku) dia dulu pandai mengurut tok bidan katakan, klu terseliuh main bola ka balik rumah mesti dia urutkan kaki aku tapi dah 11 tahun dia tiada aku sendiri lah yang mengurut kaki aku...

Nasib ari ni ada dua kes je kat mahkamah, klu banyak kes mau aku MC je...selalunya depan hakim bila aku nak bercakap or berhujjah aku kena berdiri, hari ni aku nak duduk lah ,apa macam boleh hehehe...

Kedua-dua kes ari ni adalah nak lihat kedudukan waran tangkap keatas Defendan yang ingkar perintah mahkamah dah sempurna atau belum, klu defendan masih tidak hadir ke mahkamah jawabnya kena tangkap dok dalam penjara 1 minggu...dua tahun aku jadi lawyer baru seorang hakim jatuhkan penjara 1 minggu sebab ingkar perintah mahkamah, aku harap lepas ni tak ada lagi yang kena penjara..

Petang ni jawabnya takleh la gi joging, kaki aku ni rasanya dua hari juga baru ok.. apa-apa pun kengkawan semua tolong doakan aku ok..aku takut nak jumpa doktor, takut kena cucuk eeeeee

sumber gambar google

8 comments:

NoRmY said...

salam faizal...kadang2 sakit kaki tu sbb dalaman badan kita ni ada mslh..terutama klu berat terlebih...dulu pn sy slalo jgk bgn pagi skit kaki..solutionnya, saya cari produk utk buang toksin dlm badan..n alhamdulillah skrg dah xda mslh sgt..klu ada pn sbb byk berjln..toksin n asid yg byk dlm badan buat kita rasa lemah2 badan n sakit kaki tu..so, try la mkn pil detox.

AlamNasyrah said...

Salam..

jaga kesihatan. cepat² gi berubat sebelum makin worse.

Faizal@poyan said...

to normy..
wslm, mungkin ada kot, terima kasih nanti saya cari, pil detox tu ada jual kat farmasi ka?

to syira..
wslm.. terima kasih atas nasihat insyaallah nanti saya p berubat

NoRmY said...

eemm...byk brank utk produk buang toksin dlm badan..yg mcm pil2 biasa kat farmasi ada, yg guna bahan semulajadi pn ada...tp sy pilih pil utk detox dr DCL..guna bahan semulajadi...nak order pn bole....hehhe

NuR_KaSEH said...

salam faizal@poyan..
semoga cepat sembuh kaki tue.dulu kaseh pun der gak sakit kaki cm2.nnek
kata salah urat..mjur gak nnek kaseh tok bidan gak..senang ckit..hehe.dah berurut br lega rasanya.faizal pndai ker berurut...?gan urut sembarangan kan bertambah2 sakit lak jadinya..

Faizal@poyan said...

to normy..
ooo produk DCL tu mak menakan saya jd ahli nanti saya suruh dia belikan hehehe..

to kaseh,
trm kasih, yeka tak apa la kaseh ada nenek lagi saya dah tak ada...
emmm ada la dia peturunkan sikit cara-cara urut tu, boleh la urut ckit2

Princess Liyana said...

bro, get well soon ok?restla tk pyh jalan byk sgt..alaahai

Faizal@poyan said...

to yana..
ok,emm arini dah ok sikit, jln pun tak terhencut-hencut dah