Wednesday, September 16, 2009

SELAMAT HARI RAYA


Assalamualaikum...

Tak kala aku menaip entry ini, aku berada di pulau langkawi yang pernah aku diami selama 2 tahun, jam menunjukkan 10.30 malam sambil telinga di dengarkan lagu dari aishah bertajuk pulanglah.



Aku cuba gagahi juga untuk mempublishkan entry berkaitan hari raya walaupun ada lagi beberapa hari Ramadhan akan pergi meninggalkan aku. Sesungguhnya Ramadhan kali ini meninggalkan kesan yang pedih pada diri aku.. tetapi aku percaya ada hikmahNya di sebalik kepedihan dan kekecewaan itu..



Aku pun sekarang dah ok bahkan boleh di katakan telah kembali kepada keadaan sedia kala, seorang yang mesra alam huhuhuhu.. kenangan yang lalu biarkanlah berlalu hari-hari mendatang di harapkan semuanya ok..



Oklah yang kat atas tu hanyalah sekadar pendahuluan....



Besok aku akan pergi ambil baju melayu aku yang warna koko nak keoren-orengan , mula-mula aku tempah baju tu, tukang jahit bagitau maybe tak sempat siap, tapi aku tempah juga huhuhu, minggu lepas aku pergi nak ambil tapi ada sedikit lagi yang belum siap so tukang jahit aku minta aku datang ambik besok...


Dalam bulan puasa ni sekali sahaja aku masakkan untuk keluarga aku, ntah mcmna aritu aku rasa nak masak tom yam, so jadilah juga tom yam aku , hmmm teringat masa ngaji dulu masak tom yam dgn kengkawan dalam periauk karen huhuhuhu..mat doli lah yang memula dulu pastu satu bilik nak masak hehehe


Tarawih tahun ini Alhamdulillah aku solat di surau aku, dapat lah juga bergilir dgn tok saudara aku jadi imam..Alhamdulillah tahun ini aku siap buat jadual imam dan bilal untuk tarawih..


Raya ni belum tahu lagi mak aku nak masak apa, sama ada nasi ayam atau mee rebus, tapi kebarangkalian nasi ayam lebih tinggi hehehe... mak aku pun sejak dua minggu lepas sebuk wat kuih raya emmm penuh dah dalam almari tu yang nampak ja , yang dia sorokkan tak tahulah banyak mana...


Bila sampai ja hari raya hati aku ni sering teringgatkan moyang aku ( tok nek) dah hampir 11 tahun dia kembali ke rahmatullah,



Baiklah aku nak ucapkan Selamat Hari Raya Maaf zahir dan batin untuk semua kengkawan sekalian... manalah tahu ada komen-komen serta entry aku yang membuatkan anda terasa...



Jemputlah adatang ke rumah aku raya ni ok...



semoga kalian semua berbahagia di kala Aidil Fitri ok..

4 comments:

scOotBerry said...

selamat hari raya juga!

nnt bg lah sikit kueh mak kamu buat tuh.penuh satu lemari gamak nye.hihi

Faizal@poyan said...

to intan
heheheh kuih biasa-biasa ja

Insyirah said...

Salam,

Nanti boleh la sedekah kuih raya sebalang dua kat saya. Muahaha.

Selamat Hari Raya. Mohon ampun dan maaf kalau ada silap & salah.. :)

FdausAmad said...

Gua nak ajak lu dtg lepak blog gua.Rilek Rilek.

Selamber!