Sunday, April 25, 2010

26 TAHUN

Assalamualaikum....

Onak, gelombang, liku, sarakah dan semua jenis keadaan hampir aku rasai.....

Suka, duka, pahit, manis, maung semua itu hampir juga aku rasai..


Genap sudah 26 tahun aku merasai semua itu di dunia yang fana ini....terkadang bahagia dan terkadang sebaliknya..fokus entry kali ini ialah berkaitan genapnya 26 tahun aku dilahirkan....

Tanggal 26 April 1984 jam 5.30 pagi lahirlah aku di dunia ini...di rumah yang aku menetap sekaranglah segala-galanya bermula..kelahiran aku disambut oleh Allahyarhamah ninda tercinta aku Che Siah binti Senawi ( bila sebut dan mengingati beliau aku mula jd sensitif).

26 tahun juga aku menetap di rumah ini, rumah peninggalan beliau.

Alhamdulillah bersyukur kepada Allah kerana memberi ruang dan peluang untuk aku menghirup udara di dunia ini..aku sedar dan yakin bahawa hidupnya aku didunia sementara ini adalah untuk menjadi hamba kepadaNya...melakukan segala perintahnya dan meninggalkan segala tegahannya

Ketika ini...aku sangat2 merasa sesuatu yang aku perlukan, pohon Allah membantu aku untuk dipermudahkan segala-galanya...

Kemarin begitu gembira bersama kengkawan tapi hari ini agak suram...itulah kehidupan, aku perlu muhasabah setiap apa yang aku lakukan..

Terima kasih yang tidak terhingga kepada mak aku Puan Noraini binti Che Mat kerana mengandungkan aku 9 bulan lamanya, memberi aku minum setiap titisan susu drpnya, mendidik aku menjadi manusia...melayan karenah aku, ( bila dikenang pengorbanan dia aku sebak)..

Tak lupa juga kepada Encik Mat Desa bin Abu Hassan yang telah bersusah payah menyara aku sehingga kini...banyak membantu dan menolong aku untuk melayari liku-liku kehidupan terima kasih aku ucapkan..

Oklah....mulai ari ini aku nak berazam...kat bawah ni aku nak senaraikan azam2 aku:

1. nak dekatkan diri lagi dengan Allah..kerana sekarang aku rasakan aku semakin jauh drpNya, Ampunkan aku ya Allah

2. untuk menjadi seorang yang baik

3. nak kurangkan bercakap, supaya kurangnya ckp boleh membuatkan org suka kat aku..banyak cakap org meluat

4. nak kurangkan gembira dan ketawa...

5. nak kurangkan makan

6.Nak kurangkan kegarangan aku huhuu aku garang ka ish2

yang lain biar aku simpan dlm hati...

Oklah terima kasih kepada kengkawan yang telah mengucapkan ucapan serta doa kepada aku sempena sambutan ke 26 aku dilahirkan.

5 comments:

intan.dayana said...

happy birthday~ may Allah bless yOu~
weeeeeeeeeee!!

lagenda said...

Salam Ziarah,

Selamat Hari Lahir yang ke 26 Tahun tua dah hang no.Azam hang yang lain tu dah ok azam yang ke 5 tu boleh buat ka?

tunbegia said...

selamat harijadi (belated) abang loyar, ;-)

salamm,

NurLulu said...

Hari ini 30hb Jun 2010. Genap 66 hari selepas awak berumur 26 tahun.

Apa perasaan awak sekarang?

Apa khabar 6 azam dan azam2 lain yang awak simpan dalam hati tu?

Saya pun ada azam tapi 1 je. Tak banyak macam awak :)

Faizal@poyan said...

sekarang dh bulan 9 tahun 2014 dh 4 tahun berlalu umur pun dah 30thn....masih banyak kekurangan..hanya azam dlm hati dpt d laksanakan dh jd suami dan ayah kpd seorg putera dan bakal lahir alhamdulillah....sesungguhnya iman bertambah dan berkurang