Sunday, March 8, 2015

nothing ( tiada apa-apa)

Assalamualaikum... lama sudah tidak ku coretkan ceritera kehidupanku...tahun 2015 telah pun mencecah bulan ketiga...aku masih lagi seperti ini...dulu ku coretkan di sini kegagalan percintaan....namun syukur padaNya 2011 aku telah bergelar suami dan telah pun dikurnakan seorang putera yang sangat comel...kini aku juga sedang menanti putera kedua ku yang dijangka dilahirkan pada 25.3.2015 syukur alhamdulillah.. telah banyak sangat ujian yang ku harungi sejak menjad guru...bahkan telah menyebabkan semua orang disisiku merasa terbeban... isteriku...anakku...ibu bapaku...ibu bapa mertuaku...dan kawan-kawanku...masalah berjauhan dengan isteri dan anak di tambah pula masalah kewangan yang sangat membebankan hanya tuhan sahaja yang tahu namun kehidupan mesti diteruskan... kini aku sedar....bila menghadapi kesusahan hanya diri sendiri yang perlu tanganinya...tidak boleh berharap bantuan dari manusia... kawan semuanya menjauh....yang ada hanya isteri, anak dan keluarga terdekat yang selalu membantu... aku begitu terasa takkala meminta bantuan untuk meminjam wang dari seorang kawan yang boleh dikatakan sahabat karibku namun aku merasakan seperti pengemis yang meminta-minta....berjanji untuk memberi namun sekadar janji... dia gah dengan dirinya, jawatannya dan sebagainya...aku sedar akan diri ini... sedih kerana memerlukan wang untuk kelahiran putera keduaku...dalam hati berkata-kata isteri nak bersalin pun terpaksa berhutang.... namun janji Allah tu pasti...alhamdulillah seorang guru senior akan meminjamkan wang kepada ku....disamping itu aku juga akan memperoleh pendapatan sampingan sebagai guru kelas malam alhamdulillah....Allah membantuku... Syukur aku dikurnakan seorang isteri yang begitu tabah sama-sama menghadapi kesusahan hidup bersama aku terima kasih sayang...maafkan abah kerna tak dapat menyenangkan sayang... maafkan abah juga kerna tak dapat bersama disisi sayang ketka sayang kesusahan.... sekian.....

4 comments:

tiga lalat said...

Salam. Hee semoga semuanya dipermudahkan. amin.

Anonymous said...

salam. sy nk bertanya..kenapa berhenti kerja sbgai peguam? sy bru baca 2 entri kt blog ni rasa mcm tertarik jugak nak tau.

Fitriana Jantum said...

Apa pun yg terjadi.. pasti ada hikmahnya.. terus berjuang dan terus maju..

Fitriana Jantum said...

Apa pun yg terjadi.. pasti ada hikmahnya.. terus berjuang dan terus maju..