Wednesday, March 4, 2009

TUDUHAN

Assalamualikum....

Sebenarnya hati aku amat terguris hehehehe, apabila aku di tuduh pembawa cerita, pembawa mulut yang paling sedap pembawa gosip dan yang paling dasyat pembawa fitnah...

aku di tuduh pemecah rahsia,
aku di tuduh pembawa segala cerita,

Aku paling marah bila org tuduh aku benda yang aku tak buat,

aku di tuduh sebab aku rapat dgn musuh dia, so dia ingat segala rahsia dia aku yg bocorkan kepada musuh dia, pada hal bukan aku sorang je yang tahu rahsia dia, ramai lagi yang tahu tapi pasai apa aku yang di tuduh....

Ntah la orang yang betul kenal aku je yang akan tahu aku mcmna....

Biarlah apapun orang nak tuduh aku, yang penting aku tahu, aku tak pernah pun membocor kan rahsia dia sehingga boleh terheboh...hanya Allah yang tahu...

Nak percaya tak nak percaya terserah itu hak dia.....

Tapi aku minta lepas ni klu ada apa-apa rahsia jgn dia ceritakan lagi pada aku...

Emmmmm aku betul-betul terkilan dan tak sangka....sehari dua ni banyak sangat berita tergempar aku terima...

Tapi tak apa kehidupan mesti diteruskan kerana kehidupan di dunia ni sementara sahaja, takkan kerana perkara yang bukan berpunca dari kita, kita nak jadikan kehidupan kita muram dan tak bahagiakan..

So lupakan....


9 comments:

Farah Aminuddin said...

saya pun tak suka la org tuduh2 mcm ni. hm.. susah kan. mmg kene kebal la...

Princess Liyana said...

alaahai.sabar ek bro?yg bro tau, bro tk slh. tu dh cukup. mulut org kita tk boleh nk ttp..alaaahai

Faizal@poyan said...

to farah..

emmm tu la pasal kekadang tahap kesabaran pun ada tahapnya..

sekarang masih sabar sebab tuduhan tu tak betul..

to yana..

hehehe tgh sabar lah ni..alahaiiiii

Anonymous said...

warna warni hidup... sabarkan aje.. yg penting kite tak bersalah ataupun terlibat ngan perkara2 macamtu...

lebih baik fikir tentang diri sendiri drpd berssh pyh bwk mulut tntg org... bkn dpt ape pun... dpt dosa ada la...

AlamNasyrah said...

saya cadangkan...awk sekeh je kepala org tu!!

alahai...mcm kes budak2 je. ingatkan budak sekolah je yg ada kes mcm ni. ni semua dah besar panjang pun nak gaduh mcm budak.

sabar yer bro..

Abang Besar said...

rileks laa.. tikam belakang.. standard arrr.. malay style..

Faizal@poyan said...

to manja..

emmm tu la setiap kehidupan pasti akan ada konflik...

bukan hanya dalam novel je ada konflik

to alam..

saya ni bukan jenis suka nak cari gaduh, klu nak gaduh dah lama saya bergusti...

to abgbesar..

emm tu la pasai...kena berhati-hati waima dgn sapa pun, rambut ja sama hitam tapi hati budi sapa yang tau..

A t i Q a h said...

Mulut tempayan boleh ditutup, mulut orang? Tabah je. InsyaAllah satu hari nanti, Allah akan tunjukkan siapa yang betul, siapa yang salah.

Faizal@poyan said...

to atiqah

betul tu tiqah... biarlah dah tua-tua ni benda mcm ni lantak la...ada aku kesah huhuhuhu

tak apa hari ni dah ok