Wednesday, March 25, 2009

TAG: KENAPA AKU TULIS BLOG?

Assalamualaikum...

Kemarin aku terjah blog sahabat aku si anap yang tgh study kat Jordon...aku baca entry tajuk kenapa dia tulis blog, tetiba last sekali tajuk tu dia jadikan tag so aku kena tag...

Sebetulnya aku tak tahu kenapa aku tulis blog, aku mula menulis blog kat friendster, setelah aku membaca beberapa blog kengkawan aku yang ada dalam friendster tu, terutama blog si anap ni lah...aku jadi makan hati so aku pun nak cuba menulis walaupun aku ni bukanlah pandai sangat mengarang-mengarang ni...

di pendekkan cerita setelah aku berfikir panjang kenapa aku tulis blog so ni lah sebab-sebabnya:


Menulis untuk berbicara,
membicara tanpa bersuara..
melauhkan segala isi hati,
kesedihan keperitan hidup yang aku tak mengerti..

menulis untuk suka-suka,
untuk kenangan sanak saudara
jika aku sudah tiada
terpahat di blogspot selama-lamanya..

menulis untuk diri sendiri
bukan bermaksud untuk menyakiti
sakitnya hati tiada siapa peduli
akhirnya aku sepi tanpa penghuni

menulis tanpa sengaja
akhirnya menjadi senjata
dapat mengenali kengkawan searena
itulah akhir kepuasan yang nyata.

sahabat sejati adalah sahabat yang mengerti
diabadi di sini untuk sering mengingati
tersentuh jiwa jangan simpan di dalam hati
takut-takut menyesali nanti..


aku pun hairan kenapa boleh jadi pantun pulak , emm tak apa lah ringkasnya, aku menulis sebenarnya adalah untuk meluahkan, untuk dibaca bila ada masa, menulis untuk koleksi aku sendiri, tapi tak sangka ada yang sudi melawat dan membaca blog aku yang tak seberapa ni...

"Anap boleh terima lah kot jawapan tag tu noh"

aku nak ucapkan terima kasih kepada semua yang sudi baca blog aku dan beri komen, aku rasa kalu tiada kalian dunia blog aku sepi lah jawabnya..

oklah itu ja.. aku sayang kalian semua..kalian sayang tak dengan aku? hehehehe





12 comments:

Anonymous said...

sayang sayang.. ahaks
chantekkks pantun tewww.. keep it up bro

cikceriacorner said...

salam..
cantik kata2 pantun tu..setuju ngan en me..heheh..

Insyirah said...

Salam faizal,

cayalah pantun tu. hehe... Btw, keep on blogging... :-)

Faizal@poyan said...

to me..
ntah saya tak budget pun nak wat pantun tetiba jadi pantun pulak emm

to ez
terima kasih ya sudi kunjung blog saya..

to syira..
boleh di katakan pantun ka tu...emm apa-apa pun terima kasih atas sokongan anda semua

Led said...

blogspot foreva...

anap_ilmi said...

Aku la anap itu yer...mai dtg blog aku..ahakz...bgs2..teruskan menulis.wlwpun xsllu msg,xsllu chat,xsllu call dan sumer nyer xsllu.dgn adanyer blog neh, aku rs ko mcm dkt je dgn aku...ahakz..utk akhirnye,jgn la kecik ati klu aku xkomen blog hg...aku kan student..bz sket..ahakz..kikiki

Yana Ismail said...

ahaha..pandai ek buat pantun..ahks..

mesti saayanngg;)ekeke

Anonymous said...

tak pandai mengarang tapi pandai berpantun... ok la tu... kelebihan orang tak same... awak ada bakat berpantun2 ni kot... cume awak aje yg tak tau...hehe

Encik Shino said...

menulis boleh menghilangkan rasa dan menghasil seni dipanggil cerita :)

gud luck my fren..

Faizal@poyan said...

to led..
ya blogspot selama-lamanya..

to anap..
emmm sempat lagi promot blog dia..aku tetap kesik ati klu hg tak bg komen katy blog aku walaupun alasan hg stndn..

Faizal@poyan said...

to yana..
emm tak pandai pun berpantun..

hehehe sayangggg semua...

to manja..
tak ada la bakat pantun memantun ni..

kekurangan dan kelebihan diri kita kekadang kita dpt tahu tapi pandang org lain terhadap kita jauh lebih banyak...

Faizal@poyan said...

to shino..
ya betul tu terima kasih my pren..